تور ترکیه|دیدنیهای ترکیه|هتلهای ترکیه|ترکیه|استانبول|آنتالیا|آنکارا

تور ترکیه

تور استانبول-تور ترکیه

تور ترکیه|دیدنیهای ترکیه|هتلهای ترکیه|ترکیه|استانبول|آنتالیا|آنکارا


تور ترکیه|دیدنیهای ترکیه|هتلهای ترکیه|ترکیه|استانبول|آنتالیا|آنکارا
تورترکیه تورهای خارجی تور های ترکیه تور استانبول آنکارا کوش آداسی ازمیر قونیه هتل آپارتمان خرید خانه در ترکیه تورارزان
نويسندگان
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
-------------------- --------------------

زيبايي طبيعي آن است . دريا ، جنگل و كوه در نقطه اي بنام كمر بهم رسيده اند . به عنوان مثال ، رسيدن امواج دريا به درختان كاج ، و استفاده از درختان كاج در پلاژها بعنوان سايبان جذابيت و گيرايي خاصي دارد. شفافيت دريا و ير سبزي جنگل در كمر ، زيبايي متفاوتي دارد. 

مناطق آنتيك همانند اوليمپوس و فاسه ليس Faselisو Olympos ديگر جذابيت اين شهر است . از طريق جاده زميني و يا مسير دريايي مي توان از كمر به آوليمپوس و فاسه ليس رفت و آمد نمود. برگزاري تورهاي تفريحي و گردشگري در سالهاي اخير به روستاي مرتفع از قبيل روستاي آلتين كايا دره و سووت جوماسي بيانگر جذابيت هاي بي نظير اين شهر است. از ديگر جاذبه هاي اين منطقه مي توان غارها را نام برد . يكي از اين غارها بنام غار بلديبي در 27 كيلومتري جنوب غربي آنتاليا و در ساحل دريا واقع شده است . در اين محل آثار متعلق به دوران ماقبل تاريخ بدست آمده است . غار ديگري كه مورد توجه گردشگران قرار ميگيرد غار ملا دليگي است كه در دامنه شرقي كوه تاحتالي واقع در غرب كمر مي باشد. به اين غار از روستاهاي آشاغي كوزي دره و يا تكير اوا كه در جاده كمر به كوملوجا قرار دارند و فقط بصورت پياده ميتوان رفت . مدت پياده روي از هر يك از روستاها 4-5/3 ساعت است . 

  • شهر هاي آنتيك :

Phaselis :

در 58 كيلومتري جاده آنتاليا به فينيكه و در 15 كيلومتري كمر واقع شده و از طريق دريا نيز مي توان به آنجا رفت و آمد نمود. Phaselis كه از شهرهاي كرانه شرقي ليكيا بود يكي از بنادر تجاري عصر Hellenisti اول در قرن ششم پيش از ميلاد بوده است . در دوره رومي ها نيز مركز كشيشان شده است . ديوارهاي ضخيم بندر شرقي Phaselis هنوز هم در وضعيت بسيار خوبي است . بندر سمت غرب نيز كه از قسمتهاي جلو و غربي آن در زير شنها مدفون مانده براي ورود به دريا بسيار مناسب است.  امروزه بخش بزرگي از خرابه هاي Phaselis كه در سطح زمين قرار دارد از دوران روم باقي مانده است. اين آثار شامل بندر ، ديوارهاي قلعه ، معبد زئوس ، جاده شاه Antonius Caravella و نيز آثار تئاتر 20 رديفه مي باشد. جاده اي كه در قسمت گلوگاهي شبه جزيره قرار دارد بسيار باشكوه است و از بندر جنوبي تا دروازه شهر امتداد مي يابد. بواسطه عريض و كوتاه بودن اين جاده ، در گاهي اوقات از آن بعنوان استاديوم استفاده مي نمودند . زيرا در صفحات تاريخ ، برگزاري دو مسابقه مهم دو ميداني در Phaselis به تحرير در آمده است. 

در مجاورت Agora دو پرستشگاه وجود دارد . يكي از اين پرستشگاهها كه براي Phaselis خداي بسيار مهمي بود بنام Athena Polias ساخته شده است . پرستشگاه ديگر نيز براي Hermes و Heista ساخته شده است . در يكبي از اين پرستشگاهها بنام آتنا (Athena ) ، نيزه برنزي Acchileus ، قهرمان ميتولوژي هومر پيدا شده بود . در كناره هاي خيابان خرابه هاي ساختماني ، خانه هاي كشيشان واقع در بين خرابه هاي ساختماني ويك كليسا وجود دارد. كانال هاي آب كه آب شيرين را تامين مي كرد بر طبق اصول روم ساخته شده و هم اكنون نيز در وضعيت بسيار خوبي قرار دارد.  در بين آثار تاريخي بدست آمده از Phaselis يك موزه نيز وجود دارد . اين مكان علاوه بر غناي تاريخي خود ، با گردشگاهي دست نخورده و بكر ، شن هاي نرم و جنگل ، كوه ، پلاژ و محوطه باستاني خود نيز مورد توجه قرار گرفته است.

Olympos :

اوليمپوس كه يكي از مهمترين شهرهاي بندري كيلياي آنتيك بود در طول تاريخ موضوع مهم mythology بوده است. بعلت مناسب بودن موقعيت خود ، اوليمپوس پناهگاه دزدان دريايي بوده و امروزه آثار تاريخي خود را در ساحل باشكوهي به طول 3200 متر ، با گياهان بسيار نادر ، با Khimaria و با لاك پشتهاي Caretta-Caretta ،با طبيعت زيبا كه براي هر نوع فعاليت ورزشي مناسب است و با آلاچيق هايي كه بعنوان پانسيون مورد استفاده قرار ميگيرند منطقه اي مشهور در جهان است.

فعاليتهاي ورزشي :

جيپ سواري :

از كمر به توروسلار همه روزه تورهاي جيپ سواري از سوي آژانسهاي سياحتي كه در اين زمينه تخصص يافته اند برگزار ميشود. 

تورهاي دوچرخه سواري :

آژانسهاي سياحتي در پيست هاي اطراف كمر تورهاي دوچرخه سواري برگزار مي كنند. 

اسب سواري :

در مزارع موجود در تاسيسات پذيرايي و اقامتي كمر و اطراف آن امكان اسب سواري تحت نظارت مربيان وجود دارد.

قايق سواري :

بندر قايقهاي تفريحي كمر ، خدمات پركيفيتي را به قايق سواران ارائه مي دهد. تورهاي آبي با مبداء كمر ، امكان مشاهده گردشگاهها ، بنادر ، اماكن مسكوني آنتيك و زيباييهاي طبيعي مسير كمر به كاش را فراهم مي سازد.

تلفن هاي ضروري :

فرمانداري : 8144481 (0090242)

شهرداري : 8141503( 0090242)

بيمارستان : 8141550( 0090242)

پليس : 8141546 (0090242)

زنجيره ارتباطاتي : شهرداري كمر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تور , تور ترکیه , تور کمر , کمر , کمر ترکیه , آنتالیا , تور آنتالیا , ,
[ چهار شنبه 12 مهر 1391 ] [ 23:21 ] [ تور ]
درباره وبلاگ

تور ترکیه تورهای ترکیه تور ترکیه ارزان تور استانبول تور آنکارا تور آنتالیا تور کوش آداسی ازمیر قونیه هتل آپارتمان خرید ترکیه تورارزان خرید از ترکیه
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 176
بازدید کل : 23444
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1